maandag 5 september 2011

Buikjes en borsten

Ik sta in de rij, tussen mensen en kinderen die een ijsje gaan kopen, om het flesje op te laten warmen voor mijn dochter. In m'n bikini want ik ben in het zwembad. Een klein meisje kijkt heel blij naar mijn buik en zegt: krijg jij ook een kindje? Nee, zeg ik, ik heb er net één gehad. Oh, ze kijkt beteuterd en de mensen om me heen moeten een beetje lachen. Ik lach een beetje mee en haal in gedachten m'n schouders op. Ja, zo is het ook gewoon. Ik heb net een kind gekregen en dat kun je nog zien.
Maar, thuis op de bank kijk ik naar m'n buik(je) en merk dat ik er toch van baal. Net een kind gekregen, 't is ook al wel weer zes maanden geleden en die buik zit er nog steeds. Wat is dat toch? Als je van cupmaat c naar a gaat omdat je kinderen hebt gekregen, zegt niemand: hé, waar zijn je borsten gebleven? Zoiets zeg je gewoon niet. Misschien ligt dat ook wel nog gevoeliger. Tegelijk is het heel legitiem om gevormde bh's te dragen. Maar een buik, dat is zo'n issue. Alsof je niet mag zien dat je een kind gehad hebt. En een corrigerend broekje is niet sexy. Gelukkig mag dat sinds kort weer wel.
Ik heb nou eenmaal een dikker buikje dan de gemiddelde vrouw. Waarom weet ik niet, andere gebieden zijn bij mij ook wat ronder dan gemiddeld. En ik zal daar zelf m'n weg mee moeten vinden want de wereld gaat me er niet bij helpen, dat mag duidelijk zijn. Ik las bij de kapper een leuke zin: fashions fade, trends change, style if forever. Zoiets. Ronde vormen worden vast op een dag weer in, of niet.
En wat is nou eigenlijk het probleem. Ik ben een mooie vrouw, ik voel me een mooie vrouw. Dus wat laat ik me wijsmaken?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget