maandag 19 maart 2012

In beweging

Ai, ik heb al een maand niet geschreven! Dat is niet omdat ik geen zin had. Er gebeurde van alles waarvan ik nog aan het bedenken ben of dat nou blootgesteld kan worden aan het internet of niet....ik ben er nog niet uit. Maar ondanks een schrijfstilte, heb ik niet stilgezeten, uiteraard. De plaatjes daarvan volgen zo meteen.

Het is zo dat er een tijd is geweest waarin ik heel hard werd stilgezet. Vanuit een tollende situatie kwam mijn leven even met gierende remmen tot stilstand. Of misschien ging ik uiteindelijk zelf tollen. Tijdens mijn laatste zwangerschap begon ik met kotsen en dat hield niet op. En als ik even niet kotste was ik zo duizelig dat ik alleen maar kon liggen. Ik kon geen muziek horen, geen tv kijken, geen telefoongesprek voeren. 6 Weken heb ik naar m'n klamboe liggen kijken tot ik weer enigszins tot de orde kwam. Maar de rest van m'n zwangerschap bleef ik in de stilstaande stand. Zelfs toen ik weer een beetje op gang kwam rond 6 maanden, gleed ik uit op een ijzige straat en moest ik weer 2 weken plat. Bah wat had ik er de balen van! Ik moest loslaten, afscheid nemen, ruimte maken. Niet makkelijk, maar ook wel mooi en dapper van mezelf. De laatste weken zat ik vooral op m'n bank, te haken, en te wachten tot mijn dochter geboren werd.

Hoe speciaal was dat! Het moment dat ze geboren werd. Nog het meest de dagen er na, dat ik haar mocht leren kennen en ontdekken. Hoe ze rook, hoe ze eruit zag, hoe ze voelde...wauw! Een paar dagen geleden werd ze 1 jaar en ik geniet deze dagen van die mooie herinneringen en van dat ze er is.

En rustig aan ben ik dit afgelopen jaar weer in beweging gekomen. Ik ben zelfs gaan rennen, letterlijk. Met nog een beetje oefening kan ik over een maand meedoen aan de Unicef-loop in Breukelen. Vijf kilometer, niet zoveel, maar toch iets om alvast trots op te zijn na de afgelopen twee jaar. Al is het maar vanwege de discipline om 2x per week te lopen...

Die fysieke beweging uit zich ook in m'n creativiteit. Ik vind weer prioriteit en ruimte om daar mee aan de slag te gaan en dat is heerlijk. Ik ervaar veel flow nu. Over een maand weer een open dag in m'n atelier met waarschijnlijk een high tea en handgemaakte schorten en theemutsen.

En dan nu m'n handwerkprojectjes van de afgelopen maand

Babydekentje voor Evi van Malabrigo worsted van Fiona

Eindelijk het poppenwagentje bekleed met stofjes en kantjes uit de 'oude doos'

yes de 'Birthday Cake' voor zoon van 5 en dochter van 1, wat een feest!

Carrotcakes met monchou topping. Je kan het niet zien maar ze waren zo SUPERlekker!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget