woensdag 9 mei 2012

Handwerk AnnAbundance in "Aan de Hand"

Twee handwerkprojecten ga ik vandaag even in het licht zetten. Ze staan namelijk in het blad "Aan de Hand". Met een vermelding naar mijn blog erbij, hoe leuk! Welkom lezeressen van Aan De Hand op mijn blog. Elisabeth Ismail heeft de mooie foto's gemaakt.

Mijn dochter van één heeft wel 15 zomerjurkjes voor deze zomer. Een paar gekocht, veel gekregen maar toch, 15 zomerjurkjes! En het regent alleen maar, jammer. Een leuk bolerootje erop en die zomerjurkjes kunnen ook in de Nederlandse zomers aan, maar ik vond niet zo snel een leuke dus ging ik zelf aan het breien. En ik ben helemaal geen ervaren breister dus het moest een makkelijk patroon zijn. Via www.hobbydoos.nl vond ik het blad Phildar (nr52) met hele makkelijke patronen voor baby's en moeders die niet ervaren zijn met breien. Er staat precies omschreven wat en hoeveel je nodig hebt, de werkwijze wordt stap voor stap beschreven en je kunt ook nog eens op de site van Phildar filpmjes bekijken hoe ervaren breisters het doen. Nou, wat wil je nog meer? Dat moet lukken. Het resultaat: een schattig vestje, mooi door de eenvoud.

Een ander project is een zomerbroekje uit een stuk overhemd. Een kwalitatief goed overhemd is van prachtige dunne katoen gemaakt, dat vind je niet zo snel aan de meter in een stoffenwinkel of op de markt. Mijn man had er één op de elleboog doorgesleten maar de stof was verder nog in perfecte staat. Dat hemd heb ik bewaard. Ook had ik een erg mooi model zomerbroekje van Jottum liggen. Een standaard modelletje uit een naaiblad heb ik een beetje aangepast en dat resulteerde in een geweldig leuk zomerbroekje. Eén voorkant van een broekspijp heb ik uit de mouw geknipt, het manchet weggelaten, zodat de mouwsplit met het knoopje daarin verwerkt werd. Zo blijft zichtbaar dat het broekje uit een (oud) overhemd afkomstig is. Een leuk recycle project.


1 opmerking:

  1. Wat een ontzettend leuk broekje, Anna. En een heel goed idee, met een oud overhemd! Groet, Evi

    BeantwoordenVerwijderen

Er is een fout opgetreden in dit gadget