maandag 10 september 2012

Schatkamer

De laatste paar maanden heb ik niet zo heel vaak geschreven. Op dit moment schrijf ik vanaf een nieuwe plek, mijn eigen kamer.

Mijn uitzicht!
In de zomervakantie heeft er een kleine verhuizing plaatsgevonden in ons huis. Nou ja, klein? Onze twee zoons hebben nu allebei een grote kamer en zo bleef het 'kleine' babykamertje over. Het was al eens door m'n gedachten geschoten maar nu werd het ineens echt. Zou het niet wat zijn als dat kleine kamertje 'mijn kamer' werd? Een eigen plek in huis, helemaal voor mezelf. Een soort droom die ineens waar werd. Op mijn bureau liggen geen knip en plakspullen van de kinderen meer, alleen mijn eigen papieren. In de kast en aan de muren kan ik alle papiertjes, doosjes, foto's en teksten kwijt die ik fijn en mooi vind, zonder dat iedereen daar gelijk deelgenoot van gemaakt wordt. Dit is geen kantoor. Dit is mijn schatkamer! Zo uitkijkend over de Vecht en een grote boomgaard, kan ik me voorstellen dat hier nog wel wat mooi schrijfwerk uitgebroed gaat worden. Ik verheug me nu al op de jaargetijden die ik ga bewonderen vanaf hier. Het goud van de herfst, het zachte pastel van de winter, de frisheid van het voorjaar....

Op de eerste schooldag strekte de week zich voor me uit, en het hele schooljaar. En ineens voelde ik dat dat toch echt niet meer past. Nee, ik ben een denker en als wassen-koken-strijken mijn dagelijkse bezigheden zijn, verpieterd mijn ziel. Ik had me al ingeschreven bij de KvK en ook mijn domein geregistreerd en alsof de tijd er rijp voor is vond ik zonder moeite een fijne oppas aan huis. Ik ga proeven aan het schrijversvak, zoeken en leren, werken en bouwen en wie weet wat daar allemaal uit voort gaat komen. Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget