woensdag 7 november 2012

Een blauw fluwelen rok

Gisteren had ik weer zo'n heerlijke dag dat ik in m'n naai-atelier kon zijn. Er staan wel drie gordijnen op m'n naaiprogramma en een jurkje voor dochterlief. Maar een lap blauw fluweel trok m'n aandacht.

Met zo'n lap ga ik dan voor de passpiegel staan, ik vouw hem op me heen, wat plooien hier, wat spelden erin, kort, lang, wat hoger in de taille...ja, ik ga er een rok van maken! Dan de lap op de tafel, nameten, patroon opzoeken, tekenen, knippen en in elkaar naaien. Et voila, in één middag af!

Vandaag heb ik 'm al aan. 't Is een beetje een bohemien model, vind ik, en met zo'n ruitjesblousje en stoere laarzen (wel met hak!) vond iemand het er 'country' uitzien. Nou ja, 't is lekker warm dat fluweel.
M'n oudste zoon wilde wel een foto maken dus bekijk maar zelf wat het is geworden.

Op de pop
Anna heeft 'm aan :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget