dinsdag 4 december 2012

Pinterest

Sinds 2 jaar zit ik op Pinterest. Ik heb er onlangs zelfs een keer een workshop over gevolgd. Gewoon omdat ik het leuk vind!

Plaatjes kijken
Ik hou enorm van 'beelden'. Foto's, plaatjes, afbeeldingen...ze roepen een bepaald gevoel op. Plaatjes van landschappen in de sneeuw roepen een soort heimwee op. Ik val eigenlijk steevast voor alles wat Scandinavisch aandoet. De kleur groen doet het ook goed. En wit geschilderd hout...Ik kan echt een uur op de bank zitten 'pinteresten'. En ik word er echt blij van.

Moodboards
Behalve dat ik het leuk vind, ben ik erachter gekomen dat het ook nuttig is. Het is hetzelfde als moodboards maken maar dan online. Dus je hoeft geen tijdschriften meer te kopen en ook niet te knippen en te plakken. Nadeel is wel dat je het niet in het fysieke bij je hebt. Maar...tegenwoordig neem je gewoon je ipad mee naar de winkel: "ik bedoel deze kleur...groen!".

Overzicht
Door alle plaatjes die ik verzameld heb in één oogopslag te kunnen zien, krijg ik meer inzicht in wat ik nou echt mooi vind. En wat in het geheel past en wat niet. Ik zal niet snel meer een muur met rood behang behangen. Ik hou meer van een serene uitstraling, en wat meer modern dan klassiek of kitch. Hmmm, misschien in de toekomst toch een restyling de benedenverdieping van ons huis. En qua kleding ga ik ook mijn kast ook eens goed uitmesten. Meer ruimte voor hakken, glitter en satijn, laagjes, sjaals en leuke tutdingen. I love it!

Wie je bent
Met Pinterest kun je een beeld naar zetten van je persoonlijkheid. Dat waar jij van houdt kun je zichtbaar maken en dat kun je ook als je visitekaartje gebruiken. Zo zou je een board van je geschiedenis kunnen maken. Let er wel op dat alle foto's eigendom van Pinterest worden op het moment dat je ze plaatst.

Lijkt het je wel wat? Je kunt mij volgen op Pinterest via @AnnAbundance.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget