woensdag 23 januari 2013

Verslaafd, aan shoppen

Zo'n drie jaar geleden, misschien al wel vier, begon ik met het lezen van het magazine FLOW. En zij hebben een rubriek, die ik altijd als eerste bekijk: Shoppen zonder hoppen.

Oh wat heerlijk. Sinds ik in een dorp woon en drie kinderen heb, waarvan er twee naar school gaan, is m'n shoptijd drastisch verminderd. Wat een uitkomst is het dan om via internet te shoppen! Maar daarmee kwam wel gelijk de verleiding van het internet om de hoek kijken. Want die winkels zijn dus altijd beschikbaar. En ja hoor, het lijkt erop dat er een verslaving is ontstaan.

Er wordt gezegd dat verveling des duivels oor kussen is. Op momenten dat ik me verveel, me doelloos voel of niet lekker in m'n vel zit, betrap ik mezelf erop dat ik soms uren over het internet struin. Is dat erg? Nou ja, erg, misschien meer zonde van m'n tijd. Ik schaam me er wel een beetje voor, ik heb echt wel wat beters te doen. Maar iedereen heeft zo z'n habits en verslavingen. Ik kan echt happy worden van kleertjes zoeken voor m'n kids op Marktplaats. En daar ben ik dan een hele tijd zoet mee.

Zo belandde ik afgelopen maandagavond op de site www.spiritualgarden.nl. Een site over edelstenen en sieraden daarvan. Daar val ik echt als een blok voor. Uiteindelijk heb ik een hele avond zitten lezen over de werking van edelstenen en echt mooie sieraden bekeken. Heel interessant.

De werking van edelstenen. Sommigen zullen dat bestempelen als bijgeloof, anderen als duivels. Met dat laatste ben ik enigszins opgegroeid. Maar inmiddels heb ik daar m'n eigen mening over gevormd. De natuur is er voor ons, dus ook edelstenen. En dat een steen energie heeft, en ik ook, en dat dat op elkaar kan inwerken, lijkt mij logisch. Of daar m'n ziel en zaligheid van afhangt? Nee, niet echt. Die vind ik ergens anders (bij Jezus). Ik vind het wel leuk en fijn als dingen een positieve werking hebben. En dat bijt elkaar niet.

Zo deed ik een leuke ontdekking. Ik heb bijna tien jaar lang een ring met een amethist gedragen. In een periode dat ik echt heel veel verslavingen had kunnen ontwikkelen. Ik heb me er wel eens over verbaasd dat ik daar zo ongevoelig voor was. Ik heb niet eens gerookt! En wat las ik op de site: dat amethist beschermt tegen verslavingen. Misschien moet ik die ring maar weer eens een tijdje gaan dragen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget