maandag 15 april 2013

Garen van Debbie Bliss

creme, beige en koraalroze
Afgelopen week was ik eventjes in een wolwinkeltje in Amersfoort. Ik ging met een doel, ecokatoen voor babyslofjes, maar mijn oog viel ook op heel veel ander moois. En dan gaat het altijd kriebelen! Maar zomaar iets kopen zonder dat ik weet wat ik ervan ga maken, dat doe ik niet zo snel. Want wat koop je dan en hoeveel? En de garens die ik echt mooi vind, zijn vaak niet goedkoop. Dus ik heb het klein gehouden: drie bolletjes garen en daar zou ik wel wat voor Evelijn van kunnen maken.

Het materiaal sprak me erg aan: katoen, viscose, linnen en zijde. Linnen en zijde, dat geeft zo'n luxe gevoel. In creme, beige en koraalroze. Misschien een mouwloos hemdje? Thuis natuurlijk gelijk aan de slag met een patroontje wat ik nog had liggen.

elk bolletje garen heeft z'n
eigen info-label, handig!
Maar dan loop ik snel tegen het probleem aan dat ik ander materiaal heb dan het patroon voorschrijft. Dus de stekenverhouding is anders. Ik gebruik een kleinere naald en pas het patroon wat aan. Het ziet er nog niet helemaal uit zoals ik wil. Nou ja, als het niet lukt haal ik het weer uit en begin ik opnieuw. Dat hoort erbij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget